Flyttstädning i Farsta du kan lita på!
Vi lämnar alltid en 14 dagars garanti på flyttstädningen vilket gör att eventuella invändningar som kan dyka upp vid besiktningstillfället åtgärdas snarast av oss. Inget lämnas åt slumpen.
Vi tar hand om din flyttstäd i Farsta, vad ingår i tjänsten?
Målet med flyttstädningen är att bostaden du flyttar från ska bli grundligt ren inför att nästa person ska flytta in.
✓ Material & medel ingår
✓ Nöjd-kund garanti ingår
✓ Inga dolda avgifter
Alla rum
- Torka golven
- Gör rent alla skåp, skåpluckor och skåpdörrar
- Torka i och utanpå garderoberna
- Rengör alla dörrar
- Avdamma väggarna och taket
- Gör rent elementen, även bakom dem
- Torka av eluttagen och strömbrytarna
Köket
- Gör rent spisens ovansida (inklusive kokplattor), undersida och dess sidor
- Gör rent väggarna runt spisen
- Gör rent spisfläkten, kåpan och filtret
- Diska alla galler och plåtar
- Rengör ugnen och värmeskåpet
- Gör rent diskbänken, vasken och kaklet
- Gör rent skärbräda och kryddhylla
- Torka golvet
- Avdamma väggarna och taket
- Torka alla lister
- Rengör dörren
- Gör rent kylskåpet och frysen invändigt och utvändigt
- Torka av eluttagen och strömbrytarna
- Gör rent elementen
- Gör rent alla skåp, skåpluckor och skåpdörrar
Toalett/badrum
- Rengör inuti, utanpå och runt toalettstolen
- Rengör ovanpå och under handfatet (ej rensning av vattenlås)
- Torka av alla rör
- Gör rent allt kakel
- Gör rent i badkaret, under badkaret samt badkarsfronten
- Gör rent duschkabinen
- Rensa golvbrunnen
- Putsa spegeln
Fönsterputs
- Vi putsar dina fönster
- Vi putsar alla sidor av fönsterrutorna.
- Vi putsar takfönster - om det är ett fönster som vrids runt sin axel. Vi kan inte utföra fönsterputs som måste utföras från yttertaket.
- Vi tar med oss all fönsterputsutrustning och putsmedel.
Tänk på att inglasade balkonger (endast glasräcke och helt inglasad) och uterum inte ingår i vår flyttstädning, men du kan såklart boka till det.
Tilläggstjänster
Kontakta oss om du vill boka in något av detta:
- Avfrostning av frys - 200 kr efter RUT.
- Sopning/damsugning av biytor, ex balkong, förråd eller källare - 15kr/kvm efter RUT.
- Rengöring av persienner - 25 kr/st efter RUT
Att tänka på inför din flyttstädning
- Töm bostaden på möbler (Annars städar vi enbart runt dem)
- Kylskåp och frysar ska vara tömda och avfrostade för att städning ska kunna utföras.
- Häng av ev. badkarsfront om du vill att vi rengör undertill.
- Flytta fram tung utrustning såsom kyl, frys, spis, badkar, tvättmaskin och torktumlare så att städning kan utföras bakom dessa. Observera att städgarantin inte gäller för områden bakom dessa apparater om de inte har flyttats innan städningen utförs.
- El, belysning och varmt vatten ska finnas i bostaden.
- Du behöver vara anträffbar per telefon på städdagen.
- Informera oss om du har känsliga föremål eller material, t.ex. marmor i din bostad.
Våra kunders ord väger tyngst!
Baserat på flera omdömen
Vanliga frågor om flyttstädning
Vad kostar flyttstädning i Farsta?
Priset för flyttstädning i Farsta beror på flera faktorer, som bostadens storlek och om du vill inkludera biytor som garage eller förråd.
För att få ett exakt pris på sekunder kan du enkelt fylla i vårt formulär högst upp på sidan. När du anger dina uppgifter räknas priset ut automatiskt, så du får direkt en tydlig och anpassad offert utan att behöva vänta. Detta gör det enkelt att se vad din flyttstädning kommer att kosta utifrån dina specifika behov.
Letar du efter billig flyttstädning i Farsta? Var noga med att välja en städfirma som har en bra nyans av både bra pris och kvalitét. Att välja billig flyttstädning i Farsta kan kosta dig mer i längden då du riskerar att inte få en godkänd besiktning, vilket gör att hyresvärden eller köparen kan anlita en egen städfirma på din bekostnad. Satsa på en pålitlig städfirma med beprövad kvalitet.
Hur kvalitetssäkrar ni er flyttstädning?
Vi kvalitetssäkrar vår städning genom att säkerställa att all vår personal har både erfarenhet och gedigen utbildning inom flyttstädning. Varje medarbetare genomgår en omfattande utbildning i våra rutiner och specifika städmetoder, så att de kan leverera högsta möjliga standard. På varje uppdrag finns alltid en arbetsledare på plats, som ser till att vår detaljerade checklista följs till punkt och pricka, och att alla krav på städningen uppfylls. Dessutom erbjuder vi städgaranti, vilket innebär att om något skulle missas, så kommer vi tillbaka och åtgärdar det utan extra kostnad.
Vilka ytor ingår i en flyttstädning?
En flyttstädning innebär att vi noggrant rengör bostadsytan i hemmet men tänk på att det ofta finns biytor som också behöver rengöras och som man kanske inte alltid tänker på. Kontakta oss för att boka till städning av balkong, förråd, garage eller andra biytor i samband med din flyttstädning.
Hur lång tid tar flyttstädning?
Tiden det tar för en flyttstädning kan variera beroende på bostadens storlek och skick. Generellt tar en flyttstädning av en normalstor lägenhet (50-90 kvm) mellan 4-6 timmar. För större bostäder kan det ta längre tid. Vi planerar alltid städningen noggrant och ser till att det finns tillräckligt med personal på plats för att arbetet ska bli klart på max 1 arbetsdag. Om du har en specifik tidsram vi behöver förhålla oss till, kan vi anpassa oss efter det.
Tar ni med städmedel och material vid flyttstädning?
Ja! Vi tar med allt städmaterial och medel som behövs för din flyttstädning. Det ingår i vår tjänst.
Får jag någon garanti på flyttstädningen?
Självklart! Du får alltid 14 dagars garanti på flyttstädning från Clean Hansa. Vilket innebär att vi kommer tillbaka och åtgärdar eventuella städmissar.
Kan ni flyttstäda en möblerad lägenhet?
Absolut, men meddela oss gärna innan så vi kan planera uppdraget efter dina förutsättningar. Om det finns möbler eller föremål kvar i bostaden så rengör vi inte eller flyttar/lyfter dessa utan städar där vi kommer åt enligt ordinarie momentlista.
Vad är skillnaden mellan professionell flyttstädning och ens egna städning?
En flyttstädning är betydligt mer omfattande än en vanlig städning, eftersom varje hörn och vrå i bostaden måste rengöras noggrant. Alla fläckar och all smuts ska bort, så att endast normalt slitage återstår. Att göra detta själv kan ta flera dagar, särskilt om du har en större bostad.
Att flyttstäda själv innebär en stor utmaning, då städningen måste hålla samma standard som en professionell städfirma skulle leverera. Det är svårt att uppnå denna nivå, vilket märks på de många klagomål som ofta uppstår kring bristfällig städning. Att anlita professionell flyttstädning garanterar inte bara att arbetet blir korrekt utfört, utan sparar dig också tid och stress i en redan hektisk flyttprocess.
Hur fungerar RUT avdrag?
Hushållsnära tjänster ger dig som konsument en skattereduktion på 50 procent av arbetskostnaden, vilket innebär att du bara betalar halva priset för tjänsten. Avdraget görs direkt av oss vid köptillfället, så du behöver inte själv ansöka om det.
Om du inte vill/kan använda RUT avdraget, berätta det för oss så hjälper vi dig vidare.
För att kunna utnyttja rutavdraget måste du vara över 18 år. Läs mer på skatteverkets hemsida.